Lilypie 3rd Birthday Ticker

Friday, March 27, 2009

Earth Hour-28 March 2009-8.30 to 9.30pm


Sebagai manusia yang duk kat muka bumi ni so aku pun terpanggil nk kongsi pasal earth hour ni...Start dari salah sebuah negara kecil dan salah sebuah negara yang mempunyai tradisi ragbi...Australia, program ni pada aku bagus untuk kte seme...sesuatu yang orang kte x berapa peka...global warming sebenarnya dh sampai ke satu tahap yang agak kronik. Pada aku earth hour ni bukanla program yang kte wat untuk sehari jek..tapi harus dijalankan secara berterusan maybe once a month...masyarakat kte memang agak kurang prihatin pasal isu alam sekitar ni termasuklah aku...so, kalau kerajaan dapat wat sesuatu bagi mematangkan kesedaran masyarakat Malaysia aku pasti...negara kte leh jd macam New Zealand tu hah bersih&cantik...erm aku pun dh xder idea ni, almaklumla nk ckp serius2 mcm kelakar...tp sekurang2 nya aku dapat kongsi kesedaran aku...so jangan lupe...28 March 2009, 8.30-9.30pm...bergelaplah kte untuk 1 jam...

3 comments:

nurul nadiah said...

ye..nampaknye kita telah berjaya menjayakan Earth Hour dgn menutup lampu, TV dan kipas lebih dari sejam sbb kite g merayau2 ke Jusco that nite..hihiihi

Maya Karin, send ur credits for us! ;p

mommaholicSURI said...

Nad, aku link ko kat blog aku tau :)

NuRuL DhiA said...

salam kenal :)